Ugrás a kezdőlapra!
Legutóbb frissített tartalmak:
  2024-04-27 Felhívás: A Padányi Katolikus Iskola kar ...
  2024-04-27 FELHÍVÁS: Padányi Vármegyei Rajzverseny ...
  2024-04-23 Edvy Levente 11.A oszt. tanulónk eredmén ...
  2024-04-23 Horváth Ábel 5.A osztályos tanuló igen s ...
  2024-04-23 Tanári rekollekció iskolánkban (2024.04. ...
  2024-04-22 Elhunyt Markovits Antalné tanítónő
  2024-04-22 Pásztor Veronika 6. a osztályos tanuló s ...
  2024-04-09 Eredményünk a Városi Könyvtárhasználati ...
  2024-04-08 Kis Mónika 10.E az "Év sportolója" (2024 ...
  2024-03-27 Iskolai megemlékezés az 1848/49-es szaba ...
2024. április 27. szombat
Napi evangélium:

KALENDÁRIUM:
A vakvezető kutyák világnapja.
A testvérvárosok világnapja.
SZENTEK KALENDÁRIUMA:
Szent I. Anasztáz pápa, Szent II. Anasztáz pápa, Kaníziusz Szent Péter egyházdoktor +1597, Szent Marianna, Szent Zita szűz +1278.
 
PARTNEREK

Ugrás a  Tótvázsonyi Tagiskola honlapjára
Tótvázsonyi
Tagiskola


Ugrás a Fenntartó, Veszprémi Érsekség honlapjára
A fenntartó
Veszprémi Érsekség


Ugrás a  Padányi Schola Alapítvány honlapjára

Ugrás Veszprém megyei jogú város honlapjára
VMJV Önkormányzata


Padányi
ÖSD
Vizsgaközpont



DExam
vizsgaközpont



Tehetségpont


Ugrás a  Davidikum Római Katolikus Középiskolai Kollégium honlapjára honlapjára
Davidikum
Kollégium


Ugrás a  Davidikum Római Katolikus Középiskolai Kollégium honlapjára honlapjára
Eötvös Károly
Megyei
Könyvtár



Visegrádi
Alap



NKA-pályázat



Wacław Felczak
Alapítvány



Épületenergetikai
fejlesztés



d_padanyidiakokszmsz2011.php


Padányi Biró Márton
Római Katolikus Gimnázium,
Egészségügyi Szakközépiskola, Szakiskola
és Általános Iskola,
a Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola Gyakorlóiskolája

Diákönkormányzat
Szervezeti és Működési Szabályzata
2011. szeptember 1-jétől


Alapadatok, célok
Állandó tagjai
Létszám

Alapadatok, célok

Neve: Padányi Katolikus Gimnázium Diákönkormányzata, DÖK
Cím: Veszprém, Szeglethy utca 6.

Az iskola Diákönkormányzatának célja, hogy elősegítse a diákok jogainak érvényesülését, erősítse a diákok közösségét, és változatos programok szervezésével biztosítsa a megfelelő légkört, hogy az iskola nemcsak a tanulás színtere, hanem a diákok második otthona is legyen.

Állandó tagjai

A DÖK elnöke:

A DÖK elnöke a középiskolás diákok által választott 10. vagy 11. évfolyamos diák lehet, akinek nincs fegyelmi vétsége, megfelelő a tanulmányi eredménye és a Tantestület által alkalmasnak talált erre a feladatra. A választást (2012-től) minden év szeptemberében kell megtartani, amelyet 5 napos kampány hét előz meg. Az időpontot az Igazgató jelöli ki. A jelentkezőknek le kell adniuk részletes tervüket a kapcsolattartó tanárnak és az Igazgatónak. A választáson csak azon diákok indulhatnak, akik megfelelnek a fent említett kritériumoknak. A DÖK elnöke lemondhat és leváltható. Leváltását az Igazgató, a Tantestület vagy bármely DÖK tag kezdeményezheti, de leváltásra csak szavazás után kerülhet sor. Legalább 7 szavazat kell a DÖK tagoktól a leváltáshoz. Ezután az Igazgató dönt a továbbiakról.
Kötelességei és jogai:

  • a DÖK gyűlések összehívása, havonta egyszer
  • a programok tervezetének a DÖK elé terjesztése
  • kapcsolattartás az Igazgatósággal és a Tantestülettel
  • felelősség vállalás a diákprogramok felett (szervezés, lebonyolítás)
  • a saját helyettesének kinevezése
  • a DÖK-be való jelentkezések jóváhagyása
  • a DÖK tagjainak koordinálása és feladataik kiosztása
  • az iskolaújság és az iskolarádió programjának jóváhagyása
  • a diákok javaslatainak az Igazgatóság elé terjesztése
  • a DÖK pénzének felhasználása a programokra, eszközökre
  • véleményezési joga van a diákokat érintő kérdésekben és fegyelmi ügyekben

A DÖK alelnöke

A DÖK elnöke által választott személy, akinek nincs fegyelmi vétsége, megfelelő a tanulmányi eredménye és aktívan részt vesz az iskola diákéletének alakításában. Az elnök helyettese, ha az elnök távol van, betegség, vagy utazás miatt. Az elnök leváltása, illetve lemondása esetén ő veszi át a posztot a következő választásig. Ha nem vállalja el a pozíciót, akkor az elnök lemondása/ leváltása után két héttel új választást kell kiírni. Ekkor a DÖK feloszlatásra kerül, de volt tagjai indulhatnak a választáson. Az új elnök feladata újraszervezni a DÖK-öt és helyettest kinevezni.
Kötelességei és jogai:

  • a DÖK gyűléseken való állandó részvétel és a DÖK gyűlések összehívásának előterjesztése
  • az elnök támogatása és segítése
  • a DÖK tagjainak segítése
  • javaslatok előterjesztése az elnöknek
  • a diákprogramok szervesének és lebonyolításának segítése
  • a plakátok és hirdetések elkészítésének felügyelete és kiosztása

Az iskolaújság/honlap főszerkesztője

A DÖK vezetőség által jóváhagyott személy, akinek feladata megszervezni egy iskolaújság/honlap szerkesztői körét (tagjai nemcsak a DÖK tagjai lehetnek), rovatok kidolgozásának felügyelete és a kiadás elintézése, valamint a gyűlések jegyzőkönyvezése. Az iskolaújságnak 2 havonta, de legalább félévente meg kell jelennie. A kiadáshoz szükséges tőke 50%-át a DÖK állja, maradék 50%-át az iskola. A honlap kidolgozásában az iskolahonlap szerkesztőjével kell együttműködni.
Kötelességei és jogai:

  • a DÖK gyűlések jegyzőkönyvezése
  • az iskolaújság/honlap szerkesztő körének megszervezése
  • a kiadás elintézése és biztosítása
  • a hirdetések és plakátok elkészítésének felügyelete

Az iskolarádió főszerkesztője

A DÖK vezetőség által jóváhagyott személy, aki az iskolarádió igényes, kultúrált programjának szerkesztéséről gondoskodik és kiválasztja a szerkesztőket. Az iskolarádió hetente 4 alkalommal jelentkezik, időpontja a 20 perces nagyszünet. Egy alkalommal kötelező magyar előadók dalainak szólni. A programot az elnöknek, a helyettesnek és az Igazgatónak is el kell fogadnia.
Kötelességei és jogai:

  • az iskolarádió szerkesztői körének megszervezése
  • az igényes, kultúrált program elkészítése
  • a jeles napok programjának áttekintése, esetleg módosítása
  • kívánság doboz kihelyezése, és a műsorral kapcsolatos kívánságok teljesítése kéthetente

A sportrendezvények szervezője

A DÖK vezetőség által jóváhagyott személy, a DÖK által szervezett sportesemények segédszervezője az elnök mellett. Feladata a rendezvények kihirdetése, és a csapatok tagjainak összegyűjtése, a "Vasember" 24órás sportvetélkedő leszervezése.
Kötelességei és jogai:

  • házibajnokságok szervezésének segítése
  • a sportrendezvények kihirdetése
  • kapcsolattartás a testnevelőkkel
  • iskolán kívüli kirándulások szervezése és hirdetése
  • a "Vasember" szervezése

A Zöldek vezetője

A DÖK vezetősége által jóváhagyott személy, aki iskolánkban megszervezi a szelektív hulladékgyűjtést és az energiatakarékossági intézkedéseket. Mivel iskolánk 2011. márciusától ÖKOiskola, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni a környezetvédelemre és takarékosságra. Meg kell szerveznie a "Zöld Kommandót", aminek tagjai gondoskodnak a lámpák és egyéb használaton kívüli elektronikai eszközök lekapcsolásáról, áramtalanításáról, illetve minden osztályból ki kell neveznie egy-egy embert, aki az osztály szelektív hulladékgyűjtéséért felel. Az összegyűjtött hulladékok után arányosan pénzt kapnak az osztályok.
Kötelességei és jogai

  • minden középiskolás osztályból beszervez egy-egy embert, aki a szelektív hulladékgyűjtésért felel
  • "Zöld Kommandót" szervez
  • környezetvédelemre és energiatakarékosságra ösztönző plakátokat tervez és készít
  • a tavaszi nagytakarítást megszervezi
  • a felső tagozatosokkal faültetésben és szemétszedésben vesz részt

Létszám

A DÖK, a 6 állandó taggal együtt, 14+1 tagban maximalizálódik. A 6 tagon kívül 9., 10. és 11. évfolyamokból legalább 2 diáknak, a 12. évfolyamból 1 diáknak, valamint az összekötő tanárnak kell benne lenni a DÖK-ben. A tagok önként jelentkeznek és az elnök jóváhagyása alapján kerülnek be a DÖK-be. Csak az lehet tag, akinek nincs fegyelmi vétsége, példamutatóan viselkedik, és megbízhatóan tudja végezni feladatát. A DÖK tagoknak együtt kell működni az osztálytitkárokkal, és tájékoztatni kell őket a DÖK programokról.
Kötelességeik és jogaik:

  • a DÖK gyűléseken való részvétel
  • a programok szervezésének és lebonyolításának segítése
  • a programok hirdetéseinek előkészítése és elkészítése
  • aktív részvétel az iskola diákéletének alakításában
  • a diákok javaslatainak összegyűjtése
  • az osztálytitkárok tájékoztatása a DÖK programokról
  • az osztályfőnökök tájékoztatása a DÖK programokról

Az osztálytitkárok

Az osztálytitkárok az osztály által választott azon személyek, akik tájékoztatják osztálytársaikat és osztályfőnöküket az Igazgató és a Diákönkormányzat rendeleteiről és programjairól. Az osztálytitkárok nem tagjai a "15 főnek", azaz a DÖK magjának. DÖK gyűléseken félévente kell részt venniük. Az Igazgató egy évben több alkalommal is összehívhatja az osztálytitkárokat, ekkor közli velük feladataikat és az igazgatói rendeleteket.
Kötelességeik és jogaik:

  • együttműködés az Igazgatóval és a DÖK tagjaival
  • az Igazgató és a DÖK rendeleteinek és programjainak közvetítése osztálytársaik és osztályfőnökük felé
  • az Igazgató által összehívott megbeszéléseken való részvétel
  • az Igazgató és a DÖK programjainak hirdetése

Az összekötő tanár

Az összekötő tanár a Tantestület azon tagja, aki önként jelentkezik erre a feladatra és az Igazgató is jóváhagyja. Támogatja és segíti a DÖK munkáját a szervezésben és a rendezvények lebonyolításában.
Feladatai:

  • a DÖK támogatása és érdekvédelme
  • a DÖK javaslatainak a Tantestület elé terjesztése
  • a DÖK által szervezett rendezvényekre a felügyelet megszervezése
  • a diáknap szervezésének koordinálása és segítése
  • gyűléseken való részvétel, ha az elnök kéri

Gyűlések

A gyűléseket az elnök hívja össze havonta egyszer, azonban bármely tagnak joga van gyűlést kezdeményezni, de az elnöknek jóvá kell hagynia a kérelmet. Az összekötő tanár jelenléte nem kötelező, de ajánlott. A gyűléstől való távolmaradást igazolni kell. "Az iskolaújság/honlap főszerkesztője" jegyzőkönyvezi a gyűléseket. Gyűléseket tanítás előtt vagy után kell tartani, tanórák ideje alatt tilos, erre csak külön igazgatói engedéllyel kerülhet sor. A gyűléseken történik a javaslatok megvitatása, a programok előszervezése és a feladatok kiosztása. Itt döntenek a tagok a DÖK pénzének felhasználásáról is.

Választás

A választás időpontja minden év szeptember harmadik hetében történik, amit 5napos kampányhét előz meg. A választáson csak olyan 10. vagy 11. évfolyamos diákok indulhatnak, akinek nincs fegyelmi vétsége és megfelelő a tanulmányi eredménye. A választáson egyénileg indulnak a jelöltek, koalíció csak a kampány hét második napjának végéig lehetséges. Ebben az esetben csak az egyik jelöltre lehet voksolni, a másik automatikusan alelnök lesz. Az előző évi elnök is indulhat a szavazáson, akkor is, ha ő már 12. évfolyamos, így akár 2 vagy 3 évig is viheti valaki az elnöki posztot. A jelöltek indulását az Igazgató hagyja jóvá. A jelölteknek le kell adniuk részletes tervezetüket az Igazgatónak és az összekötő tanárnak.

A szavazás titkos, osztályszinten működik és az eredményt az osztályfőnökök egyesítik. A kampány hét utáni 2 napban kell megtörténnie, és a harmadik napon már közölni kell az eredményt a jelöltekkel. Az a jelölt nyer, aki a szavatok többségét birtokolja. Ha csak egy jelölt indul a választáson, akkor is meg kell tartani a szavazást, ilyenkor "igennel" és "nemmel" kell voksolni. Ebben az esetben 51% "igen" szükséges a győzelemhez.

Az újonnan választott elnök feladata kinevezni helyettesét, és megszervezni a DÖK-öt. A DÖK-be önkéntesen jelentkeznek a diákok, belépési kérelmüket a DÖK elnöke hagyja jóvá. Ha az előző évi elnököt újraválasztják, úgy joga van megtartania a régi DÖK-öt, tehát nem feltétlen kell újat szerveznie. Az DÖK-nek legkésőbb november elsejéig meg kell alakulnia. Az alakuló gyűlésen az összes tagnak, az Igazgatónak és az összekötő tanárnak is részt kell venni.

Programok és rendezvények

A programokat a DÖK szervezi meg, az elnök és az alelnök vállal felelősséget felettük. Az Igazgató jóváhagyása nélkül nem lehet programot rendezni! A rendezvény helyszínét, időpontját és tartalmát pontosan le kell adni az Igazgatónak. Minden rendezvényre kötelezően felügyelő tanárokat kell találni, óránként legalább kettőt. A felügyeletet az összekötő tanárnak kell megszervezni. Az időbeosztást a tanárok egymás között osztják be. Az eszköz- és pénzigényt az Igazgató írásban engedélyezheti a DÖK-nek. Írásos engedély nélkül az iskola eszközeinek használata tilos!

Mivel a tornatermeket külsősök is bérelheti, a rendezvény időpontja előtt 1 héttel a Gazdasági Irodában le kell mondatni ezen edzéseket. A zenés programok 22: 00-ig tarthatnak!

A DÖK által szervezett programok, rendezvények célja a közösségépítés, a megfelelő atmoszféra kialakítása és a hagyományőrzés. A programoknak igényesnek, kultúráltnak kell lenni. A felügyeletet a tanárok mellett a DÖK tagjai hajtják végre.

Az iskola területére alkoholt, dohányterméket és szúró-vágóeszközöket bevinni tilos! Rendezvények alatt az iskola egész területén tilos a dohányzás és a szeszesital fogyasztása! A visszaélések fegyelmi eljárást vonnak maguk után. Minden rongálást, szabálysértést jelenteni kell a felügyelő tanároknak! A lopásokért nem vállalunk felelősséget!

A DÖK által szervezett sportrendezvényeken kötelező elsősegélyládának lenni! A rendezvényeken történő esetleges baleseteket jegyzőkönyvezni kell! Szándékos testi sértés fegyelmi eljárást von maga után. A rendezvény után ellenőrizni kell az öltözők rendjét, az esetleges rendellenességeket, rongálásokat jelenteni kell a testnevelő tanároknak.

A DÖK-támogatás

A DÖK működését biztosító adó, melyet minden osztály minden tanulójának félévente be kell fizetnie a pénztárba, a DÖK számlájára. Ez éves 300 Forintot jelent fejenként. Ezt a pénzt az osztályfőnökök vagy az osztálytitkárok gyűjtik be az első osztályfőnöki órákon és legkésőbb szeptember utolsó péntekéig leadják a pénztárban a DÖK számlájára. Ebből a pénzből fedezzük a sportrendezvények jutalmait és a diáknap eszközeit. Ezen felül bizonyos rendezvények belépő díjasak. Ez az összeg nem haladhatja meg a fejenkénti 300 Forintot!

A DÖK elnöke pénzt kérhet az iskolától, de ezt csak az Igazgató írásos beleegyezése után kaphatja meg. Ez az összeg nem haladhatja meg a 20 000 Forintot. Mindegyes vásárlást és kiadást számlával kell igazolni. A DÖK pénzét csak az elnök veheti ki, de a felhasználásáról a DÖK közösen dönt.

A DÖK tagok jutalmazása és büntetése

A DÖK azon tagjait, akiket az elnök és a Tantestület javasol az Igazgatónak év végén jutalomban kell részesíteni. Minden javasolt tag elismerő oklevelet kap a tanévzárón (Te Deum). Egyéb jutalmazásról az Igazgatóság és a Tantestület dönt.

Abban az esetben, ha valamely DÖK tag súlyosan vét a házirendben foglaltak ellen, úgy ki kell zárni a DÖK-ből. Helyére új tagot kell választani. Ha az elnök súlyosan vét a házirend ellen, úgy jelölés és szavazás nélkül le kell mondatni. Helyét az alelnök veszi át a következő választásig. Ha nem vállalja el a pozíciót, úgy új választást kell kiírni a leváltás után két héttel.

Ezen Szervezeti és Működési Szabályzat 2011. szeptember 1-jétől az Igazgató, az összekötő tanár, valamint a DÖK elnök aláírásával érvényes!

Kámánné Sz. Katalin      Zeitler Gusztáv      Ujvári Balázs
igazgató                összekötő tanár      DÖK elnök


A weblaplekérésének dátuma: 2024. április 27 szombat
© 1991-2024 - Padányi Katolikus Iskola, Veszprém (Hungary)